Gratis een keer meedoen kan dat?

 

Een keer meedoen, hoe gaat dat?

Je bent nieuwsgierig of Olympisch Gewichtheffen misschien ook iets voor jou is en je wilt graag informatie of vrijblijvend eens een keer meedoen. Klik dan op de link onderaan in de oranjebalk. Je kunt ook bellen met Remco Eenink in Assen tel: 0592-373639 voor een afspraak.
Proeflessen worden uitsluitend gegeven op afspraak.

 

We onderscheiden de volgende 2 groepen:

 

Trainingen voor jong volwassenen en volwassenen
Deze zijn speciaal bedoeld voor diegenen die de ambitie hebben aan wedstrijden te willen deelnemen, zoals de Nederlandse Kampioenschappen en/of internationale wedstrijden. De trainingsschema’s zijn hier maatwerk en volledig afgestemd op het individu. Deze worden steeds vernieuwd en bijgesteld.
Trainingstijden: maandag, woensdag en vrijdag van 18:00 - 20:30 uur. Er bestaat de mogelijkheid om in overleg extra op dinsdag van 18:00 - 20:30 uur.

 

Trainingen voor kinderen vanaf 10 jaar
Deze zijn speciaal bedoeld voor kinderen die eens kennis willen maken met het gewichtheffen en het leuk vinden om de technieken te leren. Hiervoor hebben we materiaal dat speciaal voor kinderen ontwikkeld is. Deze lessen zijn bedoeld om de bewegelijkheid bij kinderen te verhogen en de coördinatieve vaardigheden te vergroten. De lessen bieden veel afwisseling zoals dit voor jonge kinderen noodzakelijk is, zoals techniektraining met kinderhalters, koprollen maken, allerlei soorten gymnastiekoefeningen, sprongoefeningen, allerlei oefeningen met een bal, hardlopen etc. Kortom eens lekker bezig zijn onder deskundige leiding. Deze training is op aparte tijden zodat ook zij met leeftijdgenoten kunnen sporten en de volledige aandacht kunnen krijgen die zij verdienen.
Trainingstijden: maandag en vrijdag van 17:00 tot 18:00 uur.

 

Gewichtheftraining als aanvulling op je eigen sport
Deze training is speciaal bedoeld voor (top)sporters die hun kracht, snelkracht en explosieve kracht willen ontwikkelen ten behoeve van hun eigen sport. Is dit bij jou het geval dan verdient het aanbeveling jouw specifieke behoefte te bespreken met de trainer om te kijken
in hoeverre dit in ons trainingsmodel in te passen is.

 

Vanaf welke leeftijd mag ik beginnen met gewichtheffen?
Je kunt al heel jong met gewichtheffen beginnen. Vele topgewichtheffers beginnen wanneer ze 10 tot 16 jaar oud zijn. In zijn algemeenheid is het goed om jong te beginnen. Vooral jonge mensen kunnen de noodzakelijke flexibiliteit in enkels, heupen en schouders veel makkelijker ontwikkelen dan wanneer ze ouder zijn, maar dit is natuurlijk ook individueel bepaald. De gewichtheftraining voor jonge kinderen is niet belastinggericht.

 

Is gewichtheffen schadelijk?
Nee, als het verstandig wordt beoefend dan is het juist gezond. De zwaarte en de hoeveelheid training wordt aangepast aan de leeftijd en de trainingstoestand van het individu. Daarom is een zeer persoonlijke en constant aanwezige begeleiding zo belangrijk.

 

Is gewichtheffen geschikt voor iedereen?
Gewichtheffen is in principe geschikt voor alle meisjes, jongens, mannen en vrouwen die fysiek gezond zijn.
Om de wedstrijdtechnieken goed onder de knie te kunnen krijgen is een behoorlijke flexibiliteit in de enkels, heupen en schouders noodzakelijk. Ook is belangrijk te weten of je de armen volledig kunt strekken of dat je daar een beperking hebt. Is hier een beperking dan zal het extra kracht kosten om de halter boven het hoofd te fixeren. Betekent dit dan dat je niet zou kunnen gewichtheffen? Nee, want er zijn topgewichtheffers die deze beperking ook hebben.
Tegenwoordig is de hurkzit erg gebruikelijk en dus moet je leren om recht te kunnen zitten met je hakken aan de grond en de halterstang voor je borst. Dit kun je meestal leren, of indien dit niet mogelijk is kun je de techniek leren die de uitvalzit genoemd wordt. Hierbij maak je een diepe “Ausfallschritt” met de halter voor de borst of boven het hoofd. Beide technieken hebben hun eigen voor- en nadelen.

 

Wat voor kleding moet ik dragen in de les?
Alle deelnemers trainen in principe in een trainingspak of trainingsbroek en T-shirt op gewichthefschoenen. In het begin heb je natuurlijk nog geen gewichthefschoenen en is het aan te raden om een paar stevige schoenen te dragen met een rubberzool. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt gekregen kun je altijd nog een paar echte gewichthefschoenen aanschaffen. Deze geven veel meer stabiliteit en gaan bijna een leven lang mee. Hardloopschoenen zijn echter ongeschikt omdat de hak inveert en je daardoor je evenwicht naar achteren verliest.

 

Je wilt je aanmelden. Hoe gaat dat?
Als jij je wilt aanmelden als lid neem dan contact op met Remco Eenink tel: 0592-373639.

opleiding gewichtheffen

Milo is sponsored by: